PSD2 - licencje i zagrożenia
Zamknij
+48 505 536 664
Pon - Pt : 9:00 - 17:00

PSD2 - licencje i zagrożenia

PSD2 - licencje i zagrożenia

Niedawno pisaliśmy o nowej dyrektywie PSD2, dziś wyjaśnimy sobie jeszcze jedną kwestię. 

Link do poprzedniego artykułu znajdą Państwo w tym miejscu - https://taxfit.pl/blog/czym_jest_psd2

 

Jedną z ciekawszych zmian o których już ostatnio wspominaliśmy była możliwość uruchomienia przelewu na naszym koncie bezpośrednio przez sklep internetowy z pominięciem pośredników takich jak PayPal czy PayU. Nie ma się co dziwić że właściciele e-biznesów podeszli optymistycznie do tej wiadomości. W końcu pozwala ona na zwiększenie przychodów poprzez pominięcie pośredników, którzy od każdej transakcji pobierają 1-2,5% co w skali miesięcznej przy dużym obrocie sklepów może stanowić pokaźną kwotę. 

 

Jednak zanim ta część dyrektywy PSD2 zostanie wprowadzona w praktyce muszą zostać pokonane dwie istotne przeszkody. Pierwszą z nich jest zapewnienie specjalnego, bezpiecznego sposobu na zlecenie takiego przelewu przez banki - tzw. API. Na chwilę obecną większość banków skupiła się na poszerzeniu zabezpieczeń kart i dostępu do konta aby zdążyć w wyznaczonym terminie. Drugą przeszkodą jest licencja. Tylko podmioty posiadające odpowiednie zezwolenie uzyskają dostęp do takiego interfejsu. Na chwilę obecną jedynymi takimi podmiotami w polsce są banki aby mogły dokonywać transakcji pomiędzy swoimi klientami. 

 

Można spokojnie założyć że minie jeszcze conajmniej kilka miesięcy nim najwięksi giganci sprzedaży internetowej tacy jak allegro czy e-bay uzyskają pierwsze zezwolenia, więc póki co pozostaje nam korzystanie ze sprawdzonych metod płatniczych. 

 

Ważną informacją o której także należy wspomnieć jest komunikat Komisji Nadzoru Finansowego. Podobnie jak to miało miejsce kilka miesięcy temu podczas wprowadzania RODO, wzmożony kontakt ze strony placówek finansowych ze swoimi klientami może być wykorzystany przez przestępców do wyłudzenia danych osobowych czy nawet kradzieży tożsamości. Dlatego KNF przestrzega aby postępować zgodnie z zaleceniami banków oraz zawsze weryfikować źródło z którego otrzymujemy wiadomości email, telefony czy smsy.