Zawsze dobra wiadomość jest lepsza od złej.
W ostatnim roku coraz więcej było decyzji dziwnych, złych czy wprost szkodliwych, dlatego i nasze wpisy posiadały często negatywny wydźwięk. Jednak zawsze szukamy przede wszystkim dobrych wiadomości. Tym milej jest nam poinformować Państwa, że coraz większa ilość usług dostępnych jest online. Pandemia Covid jeśli miała już w sobie coś dobrego, to fakt iż zmusiła nas do zmiany. W pewien sposób ewoluowaliśmy mentalnie pod wpływem nieprzyjaznego środowiska. I o ile polscy przedsiębiorcy, przyzwyczajeni do ciężkich warunków, bardzo szybko zaczęli dostosowywać się do do nowego świata o tyle nie po wszystkich “organizmach” spodziewaliśmy się takiego poziomu adaptacji. To też miło zaskoczyli nas urzędnicy, którzy po pierwszym szoku otrząsnęli się i zaczęli naprawdę szybko dostosowywać swoją pracę do wymogów sytuacji.
Proces ten ciągle trwa i chodź nie obyło się bez wpadek w ministerstwie cyfryzacji, o których pisaliśmy, to jest coraz lepiej. Spośród 185 usług oferowanych nam przez ministerstwa aż 51 można już załatwić całkowicie online. W tym tempie być może do końca roku 2021 będziemy w stanie dojść do 100%. Jest to o tyle ważne, że już pojawiają się pierwsze badania według których, wielu przedsiębiorców nawet po zakończeniu pandemii pozostanie przy pracy zdalnej swoich pracowników. Widząc że często jest ona tak samo wydajna, a mniej kosztowna niż tradycyjne utrzymywanie biura. Rząd właśnie pracuje nad odpowiednimi regulacjami w tej kwestii. Więc idąc tym tropem, możemy mieć nadzieję, iż urzędnicy nie wrócą do starych metod i wciąż będzie można złożyć wnioski czy sprawdzić statusu poprzez kilka kliknięć i profil zaufany. Pełną listę usług dla obywatela wraz z zaznaczeniem tych dostępnych obecnie online znajdą Państwo na stronie:
https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela
Warto zaglądać pod ten link ponieważ każdego miesiąca przybywa rozwiązań przyjaznych obywatelom.